Byggekontrakter for 184 mill. kroner til Veidekke i Vestfold og Telemark

Veidekke har sikret seg syv nye byggekontrakter for private og offentlige byggherrer i Vestfold og Telemark. Kontraktene har en samlet verdi av om lag 184 mill. kroner eksklusive mva. Blant de største byggeoppdragene i Vestfold er Lillevik Renseanlegg for Larvik Kommune, en hovedentreprise på 47 mill. kroner eksklusive mva.

I Tønsberg bygger VS-Gruppen (Veidekke/Selmer) Tre i Ett, en samlokalisert ungdoms-psykiatrisk institusjon på 3.400 kvadratmeter bruksareal for Vestfold Fylkeskommune. Kontrakten er en totalentreprise på 36 mill. kroner.

Veidekke Eiendom er byggherre for et lagerbygg på 6.000 kvadratmeter, som er utleid til Adelsten. Kontrakten er en totalentreprise på 30 mill. kroner.

I Telemark bygger Veidekke ny brannstasjon på Herøya. Byggherre er Porsgrunn kommune, i samarbeid med Norsk Hydro. I Rauland bygger Veidekke Raulandakademiet, et skolebygg i hovedentreprise. Kontraktene i Telemark har en samlet verdi på 30 mill. kroner.