Byggeoppdrag for 100 mill. kroner til Veidekke i Vestfold og Grenland

Veidekke

Veidekke har ulike byggeoppdrag for 100 mill. kroner i Vestfold og Grenland

I Larvik bygger Veidekke Rekkevik Brygge - et boligprosjekt i totalentreprise med 20 leiligheter ved sjøkanten med utsikt utover fjordarmen Østre Hølen. Byggherre er Rekkevik Brygge A.S (50 % Veidekke ASA/50 % Norhval AS). Kontrakten er på om lag 20 mill. kroner eksklusive mva. Bærende konstruksjoner utføres i alt vesentlig i plasstøpt betong, med fasader i bindingsverk med raftekledning i stedstilpasset byggestil. Størrelsen på leilighetene er i fra 85 til 168 kvadratmeter. Med leilighetene følger parkeringsplasser i felles garasjeanlegg i underetasje. Overlevering vil finne sted i september 1998. Prosjektbeskrivelse og oppfølging av fremdrift med fotos fra byggeplassen er tilgjengelig på Internett. Prosjektet er det første i Norge som har fått sentral godkjenning fra Statens bygningstekniske etat, i henhold til forskriftene i den nye plan- og bygningsloven.

Veidekke utvider Skjærgården Hotell og Badepark i Langesund med 2.500 kvadratmeter i totalentreprise. Kontrakten er på 24 mill. kroner, eksklusive mva. Utvidelsen består av en kongressavdeling på 1.000 kvadratmeter og en hotellfløy i tre etasjer i plasstøpt betong på 1.500 kvadratmeter. Hotellfløyen har 37 rom. Byggherre er Choice Hotels Scandinavia ASA, og overlevering er i april 1998.

Veidekke har, i arbeidsfellesskap med Selmer, fått kontrakt på bygningsmessige arbeider på Orklas nye trykkeri på Borgeskogen i Stokke. Kontrakten er på 13 mill. kroner. VS-Gruppen har også kontrakten på grunn- og betongarbeider, som nå er ferdig. Til sammen har VS-Gruppen byggeoppdrag på Orklas nye trykkeri for om lag 27 mill. kroner.

Scanrope i Tønsberg bygger ny reperbane på 6.500 kvadratmeter. Veidekke er tildelt kontrakten på betongarbeidene, som er på 13 mill. kroner. Betongarbeidene er ferdige i januar 1998.

I Porsgrunn bygger Veidekke et kontor- og lagerbygg i to etasjer med et gulvareal på 4.700 kvadratmeter i totalentreprise for Porsgrunn Næringspark A.S. Kontraktssum er 30 mill. kroner, og byggetiden er 10 måneder. Bygget føres opp med stål bærekonstruksjoner, hulldekker og stålplatetak. Fasaden utføres med prefabrikkerte kassetter.

For nærmere opplysninger, vennligst kontakt: distriktssjef Harald Lausund, tlf. 33 30 79 79