Fakta om konkurransesaken i Sandnes

NRK Dagsrevyen viser i dag en reportasje som omhandler en sak fra 2003 med mistanke om prissamarbeid mellom Kolo Veidekke AS og Mesta AS i Sandnes.

- Det er en mer enn 7 år gammel sak som ble bestridt av Veidekke. Da vi ble kjent med saken 6. oktober 2003 igangsatte vi en umiddelbar granskning og oversendte 9. oktober vår redegjørelse til Økokrim og Konkurransetilsynet. Verken Økokrim eller Konkurransetilsynet valgte å forfølge saken, sier konsernsjef Terje R. Venold.

- For at det ikke skal bli noen misforståelser ligger alle våre dokumenter knyttet til denne saken tilgjengelig på våre hjemmesider, avslutter Venold.

Kommunikasjonsdirektør Kai Krüger Henriksen, tlf 21 05 77 04 / 90 51 93 60, kai.henriksen@veidekke.no

Veidekke er et av Skandinavias største entreprenørselskap med 6.000 ansatte en omsetning på 16 milliarder kroner. Virksomheten omfatter bygge- og anleggsoppdrag, boligutvikling, asfaltvirksomhet, pukk og grus, veivedlikehold og gjenvinning. Våre verdier er profesjonell, redelig, entusiastisk og grensesprengende. Våre mål for helse, miljø og sikkerhet, HMS, er likestilt med de økonomiske målene.  Veidekke kjennetegnes ved en desentralisert organisasjonsmodell med en sterk bedriftskultur og stor grad av medarbeiderinvolvering. Over halvparten av de ansatte er medeiere og har til sammen nær 20 % av aksjene i Veidekke. Selskapet er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 aldri gått med underskudd.