Flere boliger på Liljeholmen i Stockholm - Veidekke erverver eiendom ved attraktivt innsjøområde

Veidekke Bostad AB, et heleid datterselskap under Veidekke Sverige AB, har underskrevet en avtale om å kjøpe eiendommen Lövholmen 13 på Liljeholmen i Stockholm. Veidekke planlegger å bygge boliger på plassen, og beregner salgsstart til 2010.

Eiendommen ligger i et attraktivt område nær innsjøen Mälaren, og det planlegges flere boliger i området.
Kjøpssummen er på omtrent 96 MSEK, og endelig sum vil fastsettes når Stockholm by har fattet beslutning om avtalens forutsetninger.

Selger er Viktor Hansen ved Liljeholmen AB.

For mer informasjon, kontakt:

Per-Martin Eriksson, sjef for næringsutvikling, Veidekke Bostad AB, tlf +46 8 635 61 15
Stefan Jonsson, Regionssjef, Veidekke Bostad AB, tlf +46 8 635 61 26
Lennart Weiss, Markedssjef, Veidekke Bostad AB, tlf +46 8 635 61 89

Veidekke ASA er en ledende skandinavisk entreprenør og eiendomsutvikler med 6.350 ansatte og en omsetning på 16,4 milliarder kroner (2006). Konsernet er notert på Oslo Børs og har en spredt eierstruktur der de ansatte eier 15 % av aksjene. Virksomheten spenner over et vidt spekter av bygge- og anleggsoppdrag, utvikling av bolig- og næringsbygg for private og offentlige kunder, asfaltvirksomhet og veivedlikehold samt innsamling og gjenvinning av avfall.

Veidekke ASA, Informasjonsavdelingen, Postboks 505 Skøyen, 0214 Oslo, tlf. 21 05 50 00
E-post: firmapost@veidekke.no - Hjemmeside: www.veidekke.no