NYE KONTRAKTER FOR 52 MILLIONER KRONER

Veidekke i Telemark har fått to nye kontrakter i Notodden og Rjukan for til sammen 52 millioner kroner. Dermed er en del av den planlagte produksjonen for 2001 allerede på plass.
Dette er to svært viktige kontrakter for oss, sier distriktssjef i Veidekke, Distrikt Telemark, Trond Karlsen. - Vi har med disse kontraktene sikret arbeid for våre ansatte, og vil også vurdere nyansettelser, forteller han.

Profier
Den største kontrakten er en totalentreprise på 27 millioner kroner for Profier AS. Prosjektet omfatter riving av eksisterende byggmasse, og oppføring av nybygg. Nybygget er på totalt 2.900 m2 i to etasjer. Det blir forretninger i første etasje, og med helsehus på topplanet. I tillegg blir det parkeringshus med plass til 48 biler. Prosjektet skal stå ferdig i november 2001.

- Profier er en av våre prioriterte kunder, sier Karlsen. - Selskapet har vært en av Veidekkes viktigste samarbeidspartnere de siste årene, forklarer han.

Omsorgssenter
Den andre kontrakten omfatter ombygging av eksisterende bygg på 1.100 m2, samt oppføring av nybygg på 3.500 m2 ved Notodden omsorgssenter. Byggherre er Notodden kommune.

- Det er svært tilfredsstillende å få nok en kontrakt for Notodden kommune, sier distriktssjefen.
Veidekke har nettopp ferdigstilt Høgås skole for kommunen. Gjennom denne byggesaken har det vært et godt og tett samarbeide med kommunen.

- Med den gode erfaringen vi har gleder vi oss til å ta fatt på det nye prosjektet som er en stor jobb, forteller han. - Prosjektet strekker seg over hele 20 måneder, sier Karlsen.

Kontraktssummen er på drøyt 25 millioner kroner, og ferdigstillelse er i juni 2002.

VEIDEKKE ASA