Nye Veidekkeoppdrag for 99 mill. kroner i Distrikt Follo/Indre Østfold

Veidekke Entreprenør AS har fått nye byggeoppdrag i Follo/Indre Østfold til en samlet kontraktssum på 99 millioner kroner ekskl. mva. Størst er prosjektet Gro på Nesodden til 53 millioner kroner.
Kontrakten på Gro-prosjektet omfatter oppføring av 39 leiligheter og en butikk for Rema 1000. Oppstart på dette prosjektet blir i januar/februar 2005 med en byggetid på 14 måneder. Utbygger er Veidekke Eiendom AS og Trend Eiendom AS med en eierandel på 50 prosent hver.

Opsahl Terrasse trinn 2 for Eidsberg Boligbyggelag er bestilt og arbeidene igangsatt. Her skal det bygges 11 leiligheter på i størrelse fra 55 til 117 m2 BRA. Kontraktssummen er på 14 millioner kroner og overlevering blir i oktober 2005.

Dyrløkkeveien 2 i Drøbak består av totalt 11 leiligheter fordelt på syv to-roms og fire tre-roms leiligheter. Byggherre er Slåke Invest. Kontraktssummen er på 10 millioner kroner. Prosjektet overleveres i juni 2005

Princess på Ski har skrevet kontrakt med Veidekke Entreprenør om bygging av et lagerbygg. Arbeidene starter opp i løpet av desember og har fire måneders byggetid. Kontraktssummen er 9 millioner kroner.

Eikaparken i Drøbak er et boligfelt på til sammen 120 enheter, hvor Veidekke Eiendom AS har en eierandel på 50 prosent, Trend Eiendom AS 25 prosent og Stiftstaden AS 25 prosent. Den første kontrakten er avklart med en sum på 13 millioner kroner. Oppstart blir i desember med overlevering i august 2005. Det ventes flere kontrakter på dette feltet i løpet av neste år.

For nærmere opplysninger, vennligst kontakt:

Distriktsleder Per-Inge Heen, Veidekke Entreprenør AS,
tlf. 64 97 47 00.