Nytt byggeoppdrag til Veidekke i Göteborg

SBS Entreprenad AB, som er et heleid datterselskap i Veidekke, har fått i opprag av Alecta Pensionsförsäkring å bygge om fasader og tekniske rom i den såkalte Mektagonen i Göteborg. Kontraktssummen er på ca. 72 MSEK.

Mektagonen, som ble oppført på 1960-tallet, skal nå gjøres om til et moderne kontorbygg med et moderne eksteriør. Det store bygget, som ligger i krysset Mölndalsvägen og Falkenbergsgatan i Göteborg vil dermed bli et positiv landemerke i byen.

Mektagonen inneholder i dag ca. 25.000 kvadratmeter kontorer, lagerlokaler, butikker og parkeringhus.

Oppdraget utføres som en samordnet generalentreprise. Arbeidene starter i august og skal være avsluttet i mars 2009

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Bert Granberg, SBS Entreprenad AB, telefon +46 31 50 56 06
Johan Eriksson, SBS Entreprenad AB, telefon +46 31 50 56 26

VEIDEKKE ASA

Veidekke ASA er en ledende skandinavisk entreprenør og eiendomsutvikler med 6.350 ansatte og en omsetning på 16,4 milliarder kroner (2006). Konsernet er notert på Oslo Børs og har en spredt eierstruktur der de ansatte eier 15 % av aksjene. Virksomheten spenner over et vidt spekter av bygge- og anleggsoppdrag, utvikling av bolig- og næringsbygg for private og offentlige kunder, asfaltvirksomhet og veivedlikehold samt innsamling og gjenvinning av avfall.

Veidekke Region Väst i Sverige består av SBS Entreprenad AB och Veidekke Construction AB (Vecon) og er en av de ledende bygg- og anleggsbedriftene i Vest-Sverige.