Nytt oppdrag til Veidekke: Block Berge Bygg bygger Jærhagen Handlesenter

Veidekkes datterselskap Block Berge Bygg AS har av Coop Klepp B. A. fått i oppdrag å bygge det nye Jærhagen Handlesenter på Klepp. Kontrakten er en totalentreprise, og prosjektet har en kostnadsramme på ca. 190 mill. kroner.
Bygget er på 30.650 m² BRA og skal inneholde ca. 40 butikker, parkeringshus og areal for andre servicefunksjoner som bank og post. I andre etasje vil en stor kafé være et viktig element. En lys sirkel, under glasstak og "midt i naturen", skal gjøre besøket til noe langt mer enn bare et måltid mat. Rennende vann, jærsk stein og ekte tre skal inn i det nye bygget.

"Dette er et tegn på kvalitet, og at det som finnes av miljøskapende elementer er ekte", sier den kommende senterlederen Tommy Høyland.

"Vi ser frem til å komme i gang med dette prosjektet som vi allerede har jobbet med planleggingen av i over et år. Vi har allerede startet arbeidene på byggeplassen, og de første betongelementene støpes i vår fabrikk rett før påske. Prosjektet er med på å sikre vår ordresituasjon på lang sikt," sier Eyvin M. Olsen, adm. direktør i Block Berge Bygg AS.

Prosjektet har en total kostnadsramme på ca. 190 mill. kroner. Byggetiden er beregnet til 17 måneder og senteret skal være klart til innflytting i september 2004.

Arkitekt for Jærhagen Handlesenter er Svein Tellefsen hos Signatur Arkitekter AS.

For nærmere opplysninger, vennligst kontakt:

Adm. direktør Eyvin M. Olsen, Block Berge Bygg AS,
telefon 51 78 99 00.