Storkontrakt til Veidekke Gjenvinning

Veidekke Gjenvinning AS har inngått landsomfattende avfallsavtale med Olav Thon Gruppen. Avtalen omfatter avfallet fra ca 350 næringseiendommer, kjøpesentre og Rainbow-hotellene. Kontrakten har en verdi på ca 50 mill. kroner og har i første omgang en varighet på to år.
Den vesentlige delen av volumet i kontrakten refererer seg til Oslo og omegn , og ivaretas av selskapet Wilhelmsen & Sønner A/S, som er lokalisert i Oslo og heleid av Veidekke Gjenvinning. I de deler av landet hvor Veidekke Gjenvinning ikke selv er etablert, vil avtalen ivaretas i samarbeid med Retura A/S.

- Vi er en av de to aktørene i Norge som kan tilby kundene avfallshåndtering over hele landet, sier adm. direktør Ole Skytterholm i Veidekke Gjenvinning AS. - Mange kunder har savnet konkurranse på dette området, så derfor er dette en viktig avtale, legger Skytterholm til.

Veidekke Gjenvinning hadde sitt første operative driftsår i 1999. Gjennom oppkjøp eller nyetableringer av til sammen 23 bedrifter har selskapet i dag vokst til en årlig omsetning på ca 350 mill. kroner. Selskapet er i dag ledende innen tyngre byggavfall, næringsavfall og produktutvikling av avfall.

Gjennom kontrakten med Thon Gruppen vil Veidekke Gjenvinning oppnå en vesentlig styrking av sin konkurransekraft og landsdekkende posisjon.

For nærmere opplysninger, vennligst kontakt:

Adm. direktør Egil Lorentzen, Wilhelmsen  & Sønner A/S,
mobiltelefon 970 51 400