Storkontrakt til Veidekke på Hamar

Centrumgården AS har i dag inngått kontrakt med Veidekke Entreprenør AS om bygging av nytt kjøpesenter på Hamar. Prosjektet CC Hamar Stadion består av forretninger, kontorer, parkeringsanlegg, varemottak, servicearealer og utomhusanlegg. Kontrakten skal utføres i totalentreprise, og har en totalverdi inkludert innredningsarbeider på 900 millioner kroner ekskl. mva.

Det skal bygges nytt kjøpesenter på tomten etter ærverdige Hamar Stadion. Anlegget vil bestå av parkering med varemottak i kjeller med direkte adkomst til kjøpesenter i to plan. I tillegg skal det bygges kontorer og parkanlegg på taket av kjøpesenteret. Prosjektet består av ca 65 000 m2 nybygg. CC Hamar Stadion er den største utbyggingen i innlandet siden OL på Lillehammer, og vil bli et senter for vekst og utvikling i Hamar og i regionen.

- Det er spesielt hyggelig at vi har lyktes og fått fornyet tillit av en kunde som vi i Mjøsområdet har bygget for siden 1980-tallet, sier distriktsleder Gudmund Lien Bjørnstad i Veidekke. Eiere av Centrumgården AS er Hage-familien fra Hamar, som blant annet står bak CC Mart'n Hamar og CC Gjøvik.

Byggearbeidene er allerede igangsatt, og etter planen skal det topp moderne kjøpesenteret åpnes til julehandelen 2014.

For informasjon om prosjektet: www.ccstadion.no

Distriktsleder Gudmund Lien Bjørnstad i Veidekke, tlf. 905 10 499, gudmund-lien.bjørnstad@veidekke.no
Prosjektsjef Geirmund Østvold i Veidekke, tlf. 951 36 636, geirmund.ostvold@veidekke.no
Prosjektleder Jan Bøye Leirhol, Veidekke Entreprenør AS tlf. 950 52 347,jan.boye.leirhol@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke, tlf. 21 05 77 91 / 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no
Daglig leder Ketil Norheim, Centrumgården AS, tlf. 900 11 202, ketil@cc-gjovik.no

Veidekke er et av Skandinavias største entreprenørselskap med 6.100 ansatte og en omsetning på 18 milliarder kroner (2011). Virksomheten omfatter bygge- og anleggsoppdrag, boligutvikling, asfaltvirksomhet, pukk og grus samt veivedlikehold. Våre verdier er profesjonell, redelig, entusiastisk og grensesprengende. Våre mål for helse, miljø og sikkerhet, HMS, er likestilt med de økonomiske målene.  Veidekke kjennetegnes ved en desentralisert organisasjonsmodell med en sterk bedriftskultur og stor grad av medarbeider­involvering. Over halvparten av de ansatte er medeiere og har til sammen drøyt 20 % av aksjene i Veidekke. Selskapet er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 aldri gått med underskudd.