Vasakronan har gitt Veidekke i oppdrag å bygge om Sergelhuset i Stockholm

Sergelhuset består av tre ombyggingsprosjekter, og Vasakronan har gitt Veidekke i oppdrag å bygge om huset mot vender mot Sergels Torg i sentrum av Stockholm. Prosjektet er en totalentreprise i samspill, med en kontraktsverdi på SEK 475 millioner.

Oppdraget omfatter ombygging og tilbygg av totalt 17 400 kvadratmeter. Bygget skal forvandles til nye og moderne kontorlokaler for å oppfylle forventningene til fremtidige leietakere. Prosjekteringen har startet, og byggestart er i august 2017. Prosjektet skal ferdigstilles sommeren 2020.

Målet med prosjektet er at bygningen skal bli miljøsertifisert i samsvar med LEED Platinum som en langsiktig bærekraftig bygning.

- Vi er glade for og stolte over at Vasakronan har vist oss tillit til å bidra til utviklingen av et spennende og viktig prosjekt som ombyggingen av Sergelhuset. Vi kommer til å utvikle vår involverende arbeidsmåte ytterligere ved å maksimere ICE (Integrated Concurrent Engineering) i både prosjektering og produksjon for å sikre bedre kvalitet, tryggere bygg med høy produktivitet og fornøyde medarbeidere, sier Sture Nilsson, regionsjef, Veidekke Entreprenad.

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke, for mer informasjon kontakt:

Sture Nilsson, regionsjef, Veidekke Entreprenad, tlf. +46 (0) 70 580 04 15, sture.nilsson@veidekke.se
Konserndirektør kommunikasjon Lars Erik Lund, +47 413 31 369, lars.lund@veidekke.no
Finansdirektør Jørgen Michelet, +47 917 43 856, jorgen.michelet@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 30 milliarder kroner, og halvparten av de 7 400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.