Veidekke: Bygger for Fredensborg Bolig i Oslo

Veidekke har fått i oppdrag av Fredensborg Bolig å bygge 149 leiligheter i fire bygg med et underjordisk bod- og garasjeanlegg på Vollebekk i Oslo. Oppdraget er en totalentreprise verdt 460 millioner kroner ekskl. mva.

- Vi er svært fornøyde med å kunne sette i gang bygging av nok et stort boligprosjekt i Oslo. Vollebekk Stasjon er et kvalitetsprosjekt tilrettelagt for rasjonell boligproduksjon der vi har fått bidra i prosjektet helt fra starten. Vi takker Fredensborg for tilliten de viser oss og gleder oss til byggestart til høsten, sier avdelingsleder Kaare Gilhus i Veidekke Bygg Oslo.

Fredensborg Bolig har opprettholdt takten i boligbyggingen tross et utfordrende marked, og fikk i vinter utmerkelsen «Norges best solgte boligprosjekt» for Vollebekk Stasjon.

- Vi er glade for å starte byggingen av dette prosjektet og med Vollebekk Stasjon tilfører vi Oslo sårt tiltrengte boliger. Veidekke har bidratt med sin kompetanse i utviklingsfasen og vi er glade for å ha dem med videre i byggefasen, sier Bjørn-Tore Rynning Olsen, administrerende direktør i Fredensborg Bolig.

Boligene i prosjektet varierer fra ett- til femroms leiligheter fra 37 til 104 m2. Alle leilighetene vil få private uteplasser og innbydende fellesområder, takterrasser og sosiale soner. T-banestopp er bare et steinkast unna og det er gangavstand til barnehager, skole, det lokale kulturhuset og idrettsanlegg.

Veidekke er allerede i gang med riving av eksisterende bygningsmasse på tomten. Bygge­arbeidene starter opp i oktober med planlagt ferdigstillelse høsten 2026. Les mer om prosjektet her.

Oppdraget inngår i Veidekkes ordrereserve for andre kvartal 2024.

Avdelingsleder Kaare Gilhus i Veidekke Bygg Oslo, tlf 45 03 01 97, kaare.gilhus@veidekke.no

Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Kommunikasjonssjef Erlend Ellingsen i Fredensborg Bolig, tlf 920 99 039, erlend.ellingsen@fredensborgbolig.no

Veidekkes pressebilder

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 43 milliarder kroner, og nær halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.