Veidekke ASA : Veidekke bygger eksklusive leiligheter i Stockholm

Veidekke Entreprenad starter byggingen av de 93 første leilighetene i boligprosjektet Svea Fanfar på Östermalm i Stockholm. Prosjektet skal totalt bestå av 350 leiligheter og tilbyr beboerne et unikt servicekonsept, utviklet i samarbeid mellom Veidekke Bostad, CA Fastigheter og Panorama. Oppdraget er en totalentreprise verdt 275 MSEK.

Veidekke er allerede i gang med prosjekterings- og grunnarbeidene på prosjektet som ligger mellom Musikkhøyskolen, Svea Artilleri og Stockholms stadion. Leilighetene i første trinn blir fra to til syv rom, alle med høy kvalitet i materialer og innredning som marmor og messing, kjøkkeninnredning fra SieMatic, hvitevarer fra Miele og garderobeløsning fra Kvänum.

Servicekonseptet i prosjektet består av bemannet felles resepsjon, en lobby med der man kan sitte med og nyte en kaffe ferske aviser og blader, treningslokaler, festlokaler og en egen leilighet der gjester av beboerne kan overnatte. I tillegg få beboerne tilbud om rengjøring av leilighetene, vinduspuss, ettersyn i ferier, barnepass, håndverktjenester, bilservice, lånesykler og ferdig mat levert på døren.

- Dette er veldig spennende, og vi er veldig fornøyd med å sette i gang byggingen av Svea Fanfar nå. Markedet har vist stor interesse for prosjektet, og salget har jo gått veldig bra, sier prosjektleder Mathias Holmqvist i Veidekke Bostad.

For mer informasjon om prosjektet: www.sveafanfar.se

Mathias Holmqvist, projektleder i Veidekke Bostad, tlf +46 72 523 90 70, mathias.holmqvist@veidekke.se
David Grimheden, avdelingsleder i Veidekke Entreprenad, tlf +46 73 355 99 47, david.grimheden@veidekke.se
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke ASA, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er et av Skandinavias ledende entreprenørselskap og eiendomsutviklere med en omsetning på 20 milliarder kroner (2012) og 6 300 ansatte. Virksomheten omfatter bygge- og anleggsoppdrag, boligutvikling, asfaltvirksomhet, pukk og grus samt veivedlikehold. Våre verdier er profesjonell, redelig, entusiastisk og grensesprengende. Våre mål for HMS er likestilt med våre økonomiske mål. Veidekke kjennetegnes ved en sterk bedriftskultur med involvering og medeierskap som viktige byggesteiner. Over halvparten av de ansatte er medeiere og har til sammen rundt 20 % av aksjene i konsernet. Selskapet er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.