Veidekke ASA: Aksjer til ledende ansatte 2018: Stor interesse for Veidekkeaksjer

Veidekkes aksjeprogram til de ansatte fortsetter å være et populært tiltak. Ved utløpet av tegningsperioden for denne vårens salg til ledende ansatte, hadde 601 personer akseptert tilbudet - og bestilt 959.144 aksjer. Resultatet fra vårens salg viser at organisasjonen har tro på selskapets utvikling.

- Veidekkes aksjeprogram til de ansatte er et tilbud vi har hatt mer eller mindre kontinuerlig siden børsintroduksjonen i 1986. Aksjeprogrammet har blitt en viktig del av Veidekke-kulturen, og gjennom disse tilbudene om kjøp av aksjer har ansatte kunnet ta del i verdiskapningen i egen arbeidsplass, sier konsernsjef Arne Giske

To ganger i året får Veidekkes ansatte tilbud om kjøp av aksjer i Veidekke.  På høsten går tilbudet til alle ansatte, og på våren går tilbudet til ledende ansatte. De ansatte kan kjøpe aksjer med eller uten finansieringshjelp. Med finansieringshjelp (Tilbud A) tilbys aksjene til 20% rabatt. Uten finansieringshjelp (Tilbud B) tilbys aksjene til 30% rabatt. Bindingstiden på aksjene er tre år.

I bestillingsperioden fra 3. - 11. mai fikk 1 073 ledende ansatte i Veidekke tilbud om å kjøpe mellom 50 og 2.600 Veidekkeaksjer hver. Tilbudskursene endte på NOK 72,77 (Tilbud A) og NOK 63,67 (Tilbud B) etter at rabatten er trukket fra.

Spredningen i aksjeprogrammet er stor, og etter vårens tilbud har rundt 4 000 medarbeidere i Danmark, Sverige og Norge eierandeler i selskapet.

Primærinnsideres kjøp, samt ny beholdning, er vedlagt denne meldingen.

Kontaktpersoner:
Finansdirektør Jørgen Michelet, tlf. +47 91 74 38 56   , jorgen.michelet@veidekke.no
Finanskonsulent Heidi Hvidsten, tlf. +47 91 54 04 65   , heidi.hvidsten@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf. +47 90 55 33 22   , helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er nær 32 milliarder kroner, og halvparten av de 8000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.