Veidekke ASA: Arcona bygger dobbel idrettshall i Älvsjö i Stockholm

Stockholm by har gitt Veidekkes datterselskap Arcona i oppdrag å bygge Kämpetorpshallarna, en dobbel idrettshall på 4 000 kvm med tilhørende kunstgressbane i Älvsjö i Stockholm. Kontrakten er en totalentreprise med kontraktsverdi på 127 millioner svenske kroner ekskl. mva. Byggingen startet i mars og skal være ferdig i august 2019.

Kämpetorpshallarna er en dobbel idrettshall med tilhørende kunstgressbane ved Kämpetorpsskolan i Älvsjö. Hallen blir på ca 4 000 kvm og omfatter to fullstore idrettshaller med tilhørende garderober, samt garderobe for utendørsaktiviteter. I inngangspartiet blir det kafé og fellesarealer.

Idrettshallen skal sertifiseres etter Miljöbyggnad Guld. Fasaden blir i gul teglstein og bygget får sedumtak slik at den passer inn i omgivelsene sammen med skolen. Bygningene er tegnet av AIX Arkitekter og blir et blikkfang ved Älvsjövägen, der det også skal settes opp et gjerde som skal utsmykkes av Edith Lundebrekke.

- Det er med stolthet vi tar på oss det flotte prosjektet Kämpetorpshallarna. Tilgang til halltider er mangelvare hos idrettslagene i dag, så vi er glade for at vi kan bygge nok en hall som kan gi ungdommer mulighet til fysisk aktivitet, sier Ella Bringle, projektsjef i Arcona.

Arcona bygger i disse dager også Hägerneholmshallen i Täby og Glömstahallen i Huddinge.
De siste årene har Arcona bygget flere idrettshaller som er sertifisert etter Miljöbyggnad Guld eller Silver. Eksempler er Sätrahallen, Grimstahallen, Mötesplats Stuvsta og Vintervikshallen. Mer informasjon fins på www.arconahallen.se.

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke, for mer informasjon kontakt:
Ella Bringle, prosjektsjef i Arcona, tlf. +46 8 601 21 86, e-post: ella.bringle@arcona.se
Jørgen Michelet, finansdirektør i Veidekke, tlf. +47 917 43 856, e-post: jorgen.michelet@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 32 milliarder kroner, og halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.