Veidekke ASA: Arcona bygger hotell i Sickla i Stockholm

Veidekkes svenske datterselskap Arcona har inngått avtale med eiendomsutvikleren Atrium Ljungberg om å bygge hotell i Sickla i Stockholm. Avtalen, som utgjør tredje fase av Tapetfabriken i Sickla, har en ordreverdi på ca. 300 millioner svenske kroner.

– Vi gleder oss over at Atrium Ljungberg har gitt oss fortsatt tillit til å bygge Tapetfabriken og det nye hotellet i Sickla og ser frem til å utvikle Sickla til et moderne møtested i samspill og samarbeid med Atrium Ljungberg, sier Mikael Wemming i Arcona.

Tapetfabriken er et nybygg med bruttoareal ca. 15 000 m2. Foruten kontorer inneholder bygget et hotell, drevet av Nordic Choice Hotels, med 156 rom, samt restaurant og bar. Tapetfabriken ligger midt i hjertet av Sickla, med inngang fra Marcusplatsen og rett ved forretninger, kontorer, restauranter mm. Etter beslutningen om å forlenge t-banen til Sickla innen 2025, er dette et område med stort utviklingspotensial.

Den nye avtalen, som viderefører samarbeidsavtale mellom Arcona og Atrium Ljungberg fra juni 2017 om utvikling av Tapetfabriken, er en samspillsavtale om oppføring av bygget og gjennomføring av entreprisen i sin helhet.

– Vi har valgt å videreføre samarbeidet om prosjektet Tapetfabriken fordi Arcona har bred erfaring med hotellbygging og med samspillsprosjekter, sier Niklas Hesselvall, prosjektleder i Atrium Ljungberg.

Arcona har bygd en rekke hoteller. Blant dem som er ferdigstilt i senere år er Quality Hotel Globen, Scandic Grand Central, Haymarket by Scandic og nylig også Downtown Camper by Scandic.

Foto: Atrium Ljungberg

For mer informasjon, kontakt:
Mikael Wemming, Arcona, +46 08-601 21 79, mikael.wemming@arcona.se

Niklas Hesselvall, Atrium Ljungberg, +46 0704 89 89 90, niklas.hesselvall@al.se

For pressebilder, se www.flickr.com/photos/veidekke

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 32 milliarder kroner, og halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.