Veidekke ASA: Bygger kloakkrenseanlegg i Stjørdal

Veidekke Entreprenør har fått i oppdrag av Stjørdal kommune å bygge nytt avløpsrenseanlegg for Stjørdal sentrum, Lånke og Skatval. Kontrakten er verdt 110 millioner kroner ekskl. mva.

Dagens Stjørdal Avløpsrenseanlegg (SARA) har for liten kapasitet og er utdatert. Derfor bygger kommunen nytt renseanlegg som skal ha kapasitet for drift gjennom de neste 50 årene. Det nye renseanlegget skal også ta imot slam fra alle mindre renseanlegg og slamavskillere i kommunen.

Veidekke Entreprenørs oppdrag er å bygge en ny pumpestasjon ved Halsøenkrysset, og på Sutterø industriområde skal de oppføre nytt renseanlegg samt garasjeanlegg og et servicebygg. Byggearbeidene har allerede starter opp, og det hele skal overleveres i desember 2016.

Les mer om prosjektet på Stjørdal kommunes hjemmesider.

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke, for mer informasjon kontakt:
Avdelingsleder Sigurd Eriksen, tlf 90 15 82 84, sigurd.eriksen@veidekke.no
Distriktsleder Ståle Brovold, tlf 90 77 28 19, stale.brovold@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 24 milliarder kroner (2014), og halvparten av de 6 400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.