Veidekke ASA: Bygger Lerum Brygge i Sogndal

Veidekke starter nå byggingen av de 43 leilighetene i første byggetrinn av Lerum Brygge i Sogndal for Nordr Eiendom og Lerum Brygge AS. Oppdraget er en totalentreprise verdt 112 millioner kroner ekskl. mva.

Det første byggetrinnet er på åtte etasjer med 43 leiligheter i de syv øverste etasjene. Første etasje skal inneholde næringsarealer og parkering. Etter at ny fabrikk for Lerum ble bygget på Kaupanger, er den gamle saft- og syltetøyfabrikken på kaia i Sogndal revet og tomta står nå klar for bygging. Boligprosjektet får en helt unik plassering på bryggekanten mot Sognefjorden, midt i sentrum av Sogndal men allikevel skjermet for trafikk.

- Etter et langt, tett og godt samarbeid med Lerum Brygge og Veidekke Eiendom/Nordr Eiendom om utvikling og prosjektering, er det nå endelig klart for å komme i gang med selve byggearbeidene. Det er stas for oss å få bygge dette flotte boligprosjektet på en så synlig og sentral plass i bygda, sier distriktsleder Rune Karlsen i Veidekke Bygg Sogn og Fjordane.

Byggestart blir allerede nå i høst med planlagt ferdigstillelse i september 2022. Mer informasjon om prosjektet: www.lerumbrygge.no

Distriktsleder Rune Karlsen, tlf 97 06 52 43, rune.karlsen@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no
Prosjektleder Leif Henning Øyre i Nordr Eiendom, tlf 47 70 86 19, leif.henning.oyre@nordreiendom.no

Veidekkes pressebilder

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag NOK 37 milliarder, og halvparten av de 8 200 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.