Veidekke ASA: Bygger miljøsertifiserte kontorer i Malmö

Wihlborgs Fastigheter AB har gitt Veidekke i oppdrag å oppføre kontorbygget Sirius i utviklingsområdet Nyhamn i Malmö. Wihlborg miljøsertifiserer alle sine eiendommer, og Sirius skal få høyeste klassifisering som er Miljöbyggnad Guld. Prosjektet er en samspillsentreprise verdt 180 millioner svenske kroner ekskl. mva.

Veidekke skal oppføre et bygg på 11.000 m2 med om lag 500 arbeidsplasser i fleksible kontorer, samt en underetasje med muligheter til butikker og andre næringslokaler. Bygget blir liggende rett ved Malmö Centralstation, og denne beliggenheten skaper de beste forutsetninger for brukerne av bygget til å reise kollektivt og miljøvennlig med buss og tog.

- Vi har fra starten av arbeidet tett sammen med Wihlborgs og de andre involverte som arkitekter, konstruktører og installatører for å utvikle Sirius til et vakkert og funksjonelt kontorbygg. Prosjektarbeidet preges allerede av åpenhet og involvering fra alle parter for å få til et så bra resultat som mulig, sier Veidekkes arbeidssjef Karl Lindberg

Byggearbeidene har startet opp, og bygget skal være innflyttingsklart i løpet av 2017.

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke, for mer informasjon kontakt:
Arbeidssjef Karl Lindberg, Veidekke Bygg Syd, tlf +46 72 243 09 87, karl.lindberg@veidekke.se
Regionsjef Ulf Sterner, Veidekke Bygg Syd, tlf +46 70 32 44 563, ulf.sterner@veidekke.se
Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 24,5 milliarder kroner (2015), og halvparten av de 7 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.