Veidekke ASA: Bygger ny skole i Torpa i Innlandet

Veidekke skal bygge og rehabilitere Torpa barne- og ungdomsskole for Nordre Land kommune. Oppdraget innebærer både nybygg og rehabilitering samt oppføring av en flerbrukshall. Kontrakten er en totalentreprise verdt 150 millioner kroner ekskl. mva.

Torpa barne- og ungdomsskole vil fremstå som en helt ny skole for lærerne og de rundt 200 elevene når de rykker inn i januar 2022. Veidekke skal bygge nytt skolebygg på 4.100 m2 inkludert en svømmehall med 12-meters basseng, et eksisterende bygg på 1.200 m2 skal totalrehabiliteres og det skal bygges en flerbrukshall med garderober på 1.650 m2 i tilknytning til skolen.

- Det å bygge gode skolebygg er noe av det viktigste samfunnet kan gjøre og noe av det mest meningsfulle vi som entreprenør er med på. Vi takker Nordre Land kommune for oppdraget og godt samarbeid så langt, og nå gleder vi oss til å komme skikkelig i gang med byggingen utover våren, sier distriktsleder Geirmund Østvold i Veidekke Bygg.

Rivearbeidene er allerede i gang, mens byggearbeidene starter opp i april med overlevering før jul 2021. Kontrakten inngår i Veidekkes ordrereserve for første kvartal.

Distriktsleder Geirmund Østvold, tlf +47 95 13 66 36, geirmund.ostvold@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekkes pressebilder

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er omlag 39 milliarder kroner, og halvparten av de 8600 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.