Veidekke ASA: Bygger ny vindkraftpark for Eolus

Veidekke har signert en ny avtale med Eolus Vind AB om å bygge fundamenter og veier for ytterligere 31 vindmøller som skal bygges i Bäckhammar i Kristinehamn og Degerfors kommuner i Sverige. Kontraktsummen er SEK 182 millioner.

Prosjektet er en totalentreprise som omfatter konstruksjon av fundamenter og veier og tilhørende installasjon av elektriske kabler. Prosjektet ble påbegynt rett over nyttår og skal stå klart midt i februar 2020. De to selskapene har tidligere samarbeidet om flere prosjekter.

– Vi ser frem til et fortsatt vellykket samarbeid med Eolus. Dette er en profesjonell kunde som setter bærekraft og kvalitet i første rekke – akkurat som Veidekke, sier Anders Johansson, anleggsleder i Veidekke Anläggning.

– Veidekke har et sterkt team med høy kompetanse og god kunnskap om hva Eolus ser etter i leveransen. Vi gleder oss til å samarbeide om enda et prosjekt som vil bidra til å øke Sveriges produksjon av fornybar energi, sier Marcus Landelin, viseadm. direktør og driftsleder i Eolus.

Vindkraft er et høyt prioritert segment, der Veidekke har en sterk posisjon og et omfattende kundetilbud.

Kontrakten inngår i ordrereserven for fjerde kvartal 2018.

For mer informasjon, kontakt:

Anders Johansson, anleggsleder Veidekke Anläggning SydVäst, anders.johansson@veidekke.se, +46 722 28 20 60

Peter Svenningsson, regionsjef Veidekke Anläggning SydVäst, peter.svenningsson@veidekke.se, +46 761 26 40 19

For pressebilder, se www.flickr.com/photos/veidekke

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 32 milliarder kroner, og halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.