Veidekke ASA: Bygger nye Landøya skole i Asker

Asker kommune har i dag skrevet kontrakt med Veidekke Entreprenør om oppføring av nye Landøya ungdomsskole i Asker. Kontrakten er en totalentreprise verdt 210 millioner kroner ekskl. mva.

Veidekke har fått oppdraget etter å ha vunnet konkurransen om beste design- og løsningsforslag i februar i år. Etter gjennomført samspillfase med Asker kommune har partene i dag skrevet totalentreprisekontrakt om bygging av nye Landøya skole.

Den nye ungdomsskolen skal huse 540 elever fra åttende til tiende skoletrinn. Skolen blir på totalt 9.400 m2 med undervisningsarealer, flerbrukshall og lokaler for sambruk og kultur. Veidekkes oppdrag innebærer også rivning av eksisterende skolebygg og Landøya bad, samt opparbeidelse av utomhusarealene rundt skolen.

- Gode skolebygg er noe av det viktigste vi kan bygge, og vi er svært godt fornøyd med å ha vunnet konkurransen om dette oppdraget. Vi gleder oss over å ha fått tillit fra Asker kommune og til å fortsette det gode samarbeidet vi har hatt i samspillsfasen. Nå skal vi og våre underentreprenører gjennomføre prosjektet på en best mulig måte i felleskap med kommunens team, sier distriktsleder Sverre Liavaag i Veidekke Entreprenør.

Byggearbeidene starter første januar, og den nye skolen skal stå ferdig til skolestart høsten 2018.

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke, for mer informasjon kontakt:
Avdelingsleder Gro Brathovde, tlf 91 19 53 64, gro.brathovde@veidekke.no
Distriktsleder Sverre Liavaag, tlf 90 74 18 77, sverre.liavaag@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 24,5 milliarder kroner (2015), og halvparten av de 7 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.