Veidekke ASA: Bygger om kjøpesenter på Bryne

Veidekkes datterselskap Block Berge Bygg har i dag inngått avtale med Nedremarka Eiendom, som eies av Coop Sørvest og Coop Norge Eiendom, om ombygging og utvidelse av kjøpesenteret M44 på Bryne. Oppdraget er en totalentreprise verdt 110 millioner kroner ekskl. mva.

Prosjektet er utviklet av Nedremarka Eiendom i samarbeid med Block Berge Bygg og med Rambøll som arkitekt. Byggearbeidene omfatter en utvidelse av senteret på 9.000 m2. Senteret vil etter utvidelsen inneholde flere nye butikker og framstå som framtidsrettet og moderne. Oppdraget innebærer også en stor grad av egenproduksjon for Block Berge Bygg som vil være viktig for aktiviteten i 2017.

- Vi er svært fornøyd med at Nedremarka Eiendom har valgt Block Berge Bygg som sin samarbeidspartner. Vi har lang erfaring og høy kompetanse i å gjennomføre byggeprosjekter på kjøpesentre som samtidig er i full drift, sier administrerende direktør Yngvar Karlsen i Block Berge Bygg AS.

Prosjekteringen er allerede i gang, mens selve byggearbeidene på senteret starter i januar 2017. Det nye senteret skal stå klart i april 2018.

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke, for mer informasjon kontakt:
Yngvar Karlsen, adm. dir. i Block Berge Bygg, tlf 91 66 49 51, yk@blockberge.no
Eli Ulveseter, daglig leder i Nedremarka Eiendom og senterleder M44, tlf 99 09 90 79, eli@m44.no
Helge Dieset, kommunikasjonssjef i Veidekke, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 24,5 milliarder kroner (2015), og halvparten av de 7 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.