Veidekke ASA: Bygger studentleiligheter og førskole for Familjebostäder i Stockholm

Veidekke skal bygge 96 studentleiligheter samt førskole med produksjonskjøkken i Årsta i Stockholm. Prosjektet, som går under navnet Gisslaren-kvartalet, er en totalentreprise på SEK 127 millioner og beregnes ferdigstilt i andre kvartal 2021.

Bygget skal oppføres i henhold til standarden Miljöbyggnad Silver og vil også omfatte en eksisterende tilluftskanal som betjener forskjellige servicerom for motorveien Södra Länken.

– Vi takker for tilliten og ser frem til et nært samarbeid med Familjebostäder i Stockholm. Dette er det tredje studentboligprosjektet vårt, og vi vil ta i bruk all erfaring vi har opparbeidet i de foregående prosjektene for å gi Gisslaren-kvartalet de beste forutsetninger. Samspill og involvering er nøkkelen til at vi sammen leverer prosjektet med høy grad av sikkerhet og til rett kvalitet og tid, sier byggeleder Gunilla Lindgren i Veidekke Bygg Bostäder Stockholm.

Prosjektet inngår i andre etappe av byutviklingsområdet Årstastråket, der Stockholm by planlegger ca. 3 000 nye boliger i området fra Årstafältet i vest til Slakthusområdet i øst.

For mer informasjon, ta kontakt med:
Jimmy Bengtsson, konserndirektør/landsjef Veidekke Sverige, tlf. +46 070-537 91 10
Joakim Persson, prosjektleder Veidekke Bygg Bostäder Stockholm, tlf. +46 070-300 34 28
Gunilla Lindgren, byggeleder Veidekke Bygg Bostäder Stockholm, tlf. +46 073-662 52 06

For pressebilder, se www.flickr.com/photos/veidekke

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 36 milliarder kroner, og halvparten av de 8 600 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.