Veidekke ASA: Bygger svanemerket skole i Røyken

Veidekke har fått i oppdrag av Røyken kommune å bygge nye Torvbråten skole. Skolen med flerbrukshall skal oppføres i massivtre med høye miljøambisjoner. Kontrakten er en totalentreprise verdt 187 millioner kroner ekskl. mva.

Den nye skolen blir en to-parallell barneskole for elever fra første til syvende trinn. Skolen får grunnflate på 4.200 m2 og blir på totalt 6.700 m2 over to etasjer med undervisningsarealer og flerbrukshall. Veidekkes oppdrag innebærer også opparbeidelse av utomhusarealer rundt skolen. Tomteareal er på 31.000 m2.

- Gode skolebygg er noe av det viktigste vi kan bygge, og vi er svært godt fornøyd med å ha vunnet konkurransen om dette oppdraget. Vi gleder oss over å ha fått tillit fra Røyken kommune og ser fram til et godt samarbeid med Røyken eiendom, sier distriktsleder Gro Brathovde i Veidekke Bygg Buskerud.

Torvbråten skole er et spennende prosjekt med fokus på bærekraftige løsninger, noe som er i tråd med Veidekkes miljøambisjoner. Skolen svanemerkes og skal i tillegg bygges i massivtre, den får også solceller og overvannsfordrøyning på takflatene.

- Nå skal vi og våre samarbeidspartnere gjennomføre prosjektet på en best mulig måte i felleskap med kommunens team. Byggearbeidene starter med riving av eksisterende skole rett etter skoleslutt i juni, og den nye skolen skal stå ferdig til skolestart i januar 2021, avslutter Brathovde.

Distriktsleder Gro Brathovde i Veidekke, tlf 91 19 53 54,
gro.brathovde@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke, tlf 90 55 33 22,
helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er omlag 36 milliarder kroner, og halvparten av de 8600 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.