Veidekke ASA: Invitasjon til presentasjon om det svenske boligmarkedet

Veidekke presenterer høstens rapport om det svenske boligmarkedet mandag 20. november klokken 11.00 på Veidekke Sveriges hovedkontor, Svetsarvägen 15, Solna, Stockholm.

Det svenske boligmarkedet er en rapportserie som utgis av Veidekke Sverige. I høstutgaven finner du en oppdatert prognose av konjunkturen for boligbygging basert på makroøkonomiske antakelser samt statistikken for påbegynte boliger. Rapporten analyserer også utviklingen for høsten 2017. Til slutt analyseres forslagene om ytterligere kredittrestriksjoner og skattemessige pålegg, som er aktuelle for øyeblikket, samt hvilke konsekvenser disse kan få for boligbygging.

Rapporten blir offentliggjort mandag 13. november kl 07.00 og kan da også lastes ned fra veidekke.com, veidekke.se og bostadspolitik.se.

For å kunne gi aksjonærer, analytikere og andre som følger Veidekkes virksomhet en grundigere presentasjon av rapporten, inviterer vi til et informasjonsmøte.

Program:
10.55 Registrering
11.00 Velkomst og innledning
11.10 Veidekke Sveriges konjunkturrapport
11.45 Analyse av påvirkningen på boligmarkedet og Veidekke
12.00 Lunsj, diskusjon og mulighet til fordypende spørsmål

Rapporten presenteres og kommenteres av:
Jimmy Bengtsson, administrerende direktør, Veidekke Sverige
Per-Martin Eriksson, administrerende direktør, Veidekke Bostad
Lennart Weiss, kommersiell direktør, Veidekke Sverige

Det blir servert lunsj under møtet. Påmelding sendes til konjunkturrapport@veidekke.se innen 15. november.

For mer informasjon kan du kontakte:
Kommersiell direktør Lennart Weiss, Veidekke Sverige, tlf. +46 705 213 781, lennart.weiss@veidekke.se
Finansdirektør Jørgen Michelet, Veidekke ASA, tlf. +47 917 43 856, jorgen.michelet@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 30 milliarder kroner, og omtrent halvparten av de 7400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.