Veidekke ASA: Nytt boligoppdrag i Stavanger

Veidekke har fått i oppdrag av K2 Bolig AS å oppføre boligprosjektet Madla Tress med 39 leiligheter og næringslokaler på Madla i Stavanger. Kontrakten er en totalentreprise verdt 106 millioner kroner ekskl. mva.

Prosjektet Madla Tress består totalt av tre leilighetsbygg med leiligheter som varierer i størrelse fra 45 til 165 m2 BRA. I første etasje skal det bygges næringslokaler med blant annet en Coop Extra butikk, en gjestehybel og selskapslokaler. Underetasjen vil bestå av boder i tillegg til private og offentlige p-plasser.

- Veidekke har lang og god erfaring i å gjennomføre byggingen av boligprosjekter i denne størrelsen. Dette er et flott prosjekt i en av Stavangers mest attraktive bydeler. Vi takker K2 Bolig så mye for oppdraget og ser fram til å komme i gang med byggearbeidene, sier direktør i Veidekke Bygg Forretningsområde Syd, Are Westbye.

Prosjektet har blitt godt mottatt av markedet og pr dags dato er det solgt 27 leiligheter.

- I vårt prosjekt har vi lagt vekt på å utvikle boliger med høy arkitektonisk kvalitet og gode boliger med godt bomiljø, det vi kaller boliger etter K2 Bolig standard. Byggestart er vedtatt og boligkjøperne får her ta del i en trygg og forutsigbar reise fra kjøp til innflytting, sier daglig leder Sigve Hebnes i K2 Bolig.

Oppstart av byggearbeidene er planlagt like før jul og boligene skal stå klare til innflytting i løpet av siste kvartal 2023. Mer om prosjektet her: https://madlatress.no/

Are Westbye, direktør for Veidekke Bygg Forretningsområde Syd, tlf +47 900 78 433, are.westbye@veidekke.no
Sigve Hebnes, daglig leder i K2 Bolig AS, telefon +47 911 42 921, sh@k2-bolig.no
Helge Dieset, kommunikasjonssjef Veidekke, telefon +47 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekkes pressebilder

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 38 milliarder kroner, og halvparten av de 8 100 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.