Veidekke ASA: Skal bistå Stockholm by med utbygging og opprusting av Stadshagen

Veidekke har signert avtale med Stockholm by om første etappe av utbyggingen og opprustingen av Stadshagen på Kungsholmen i Stockholm. Prosjektet er en utførelsesentreprise til en verdi av ca. SEK 208 millioner som forventes ferdigstilt våren 2026.

Veidekkes oppdrag omfatter anleggsarbeid i Mariedalsparken, med murer, lekeapparater, planter og overvannsanlegg. I krysset mellom St: Göransgatan og Mariedalsvägen skal det bygges et nytt torg over t-banens underjordiske hall.

– Vi takker Stockholm by for tilliten og gleder oss til å få bidra til byens grønne utvikling, sier Anders Bergsten, anleggsleder i Veidekke Anläggning Öst.

Stadshagen skal omvandles til en bydel som er tettere og bedre integrert med resten av byen. Det planlegges nye parker og plasser samt nye gangforbindelser i sørvestlig/nordøstlig retning og gangsti ned til Karlbergssjön. Eksisterende park- og naturområder skal opprustes, og det skal bygges nye parker og plasser. Parker, lekeplasser og turveier samt naturområdet på Stadshagsklippan vil bli knyttet sammen i en sammenhengende grønn sløyfe.

Les mer om utviklingen på Stockholms bys nettside.

Kontrakten inngår i ordrereserven for inneværende kvartal.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Marcus C Nilsson, konserndirektør Veidekke Infrastruktur Sverige, tlf. +46 76 840 05 56

Veidekkes pressebilder

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag NOK 38 milliarder, og halvparten av de 8 100 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.