Veidekke ASA: Skal bygge hotell i Kongsberg

Veidekke har inngått avtale med PK Eiendom AS om bygging av hotellet Sølvknuten 1624 i sentrum av Kongsberg. Kontrakten er en totalentreprise verdt 160 millioner kroner ekskl. mva.

Oppdraget omfatter oppføring av et hotellbygg i elleve etasjer med 147 gjesterom, konferanserom i toppetasjen og kjeller med parkering og teknisk rom. Hotellet blir liggende inntil Sølvparken som er et nærings- og boligprosjekt som er under oppføring av Veidekke.

- Vi er glade for at PK Eiendom har valgt Veidekke til å bygge prosjektet. Det er et spennende prosjekt med høye krav til arkitektur, og det vil bli et markant bygg sentralt i Kongsberg, forteller distriktsleder Gro Brathovde i Veidekke.

- Vi er veldig fornøyd med at vi nå har kommet til enighet med Veidekke på dette prosjektet, og ser frem til samarbeidet med å bygge hotell Sølvknuten 1624, sier direktør Per Mikkelsen i PK Eiendom AS.

Distriktsleder Gro Brathovde i Veidekke, tlf 91 19 53 54, gro.brathovde@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke, tlf 90 55 33 22,
helge.dieset@veidekke.no
Direktør Per Mikkelsen, PK Eiendom, tlf 90 05 12 01,
per.mikkelsen@pk-eiendom.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er omlag 36 milliarder kroner, og halvparten av de 8600 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.