Veidekke ASA: Skal bygge til Felleskjøpet på Gardermoen

Veidekke Logistikkbygg har skrevet kontrakt med Olav Thon Eiendom (Gardermoen Park AS) om oppføring av Felleskjøpets nye sentrallager på Gardermoen. Kontrakten er en totalentreprise på 181 millioner kroner ekskl. mva.

- Vi er svært tilfredse med at Olav Thon Eiendom har valgt oss som entreprenør for et stort logistikkprosjekt. Oppdraget passer perfekt for vår satsning på utvikling, spesialisering og oppføring av yrkesbygg i totalentreprise. Vi gleder oss til å ta fatt på oppgaven og ser frem til en spennende og fruktbar byggeprosess sammen med Felleskjøpet og Olav Thon, sier daglig leder Roar Kristiansen i Veidekke Logistikkbygg AS.

Bygget blir på totalt drøyt 23.600 m2 BTA og skal oppføres på Gardermoen i Ullensaker kommune. Byggearbeidene starter opp etter ferien og prosjektet skal gjennomføres på 18 måneder.

Hele eiendommen er på 60 mål, og vil når alt står ferdig få et lagerbygg på 20.000 m2 med automasjonsløsninger og andre tilpasninger til vareslag og vareflyt, en kontordel på 850 m2, et kaldtlager på 2.600 m2 for småmaskiner/redskaper samt 25.000 m2 utendørs lagerplass til maskiner.

Daglig leder Roar Kristiansen i Veidekke Logistikkbygg AS, tlf 916 90 080, roar.kristiansen@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke ASA, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekkes pressebilder

Veidekke Logistikkbygg AS er en totalentreprenør som tegner, utvikler og oppfører ulike typer nærings- og industribygg over hele Norge. Vi er 30 entusiastiske kolleger som omsatte for cirka 250 millioner kroner i 2019. Veidekke Logistikkbygg as har kontorer i Larvik.

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er omlag 39 milliarder kroner, og halvparten av de 8600 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.