Veidekke ASA: Skal utvide veg 56 i Västerås

Veidekke har fått i oppdrag av det svenske Trafikverket å utvide en 14,5 km lang veistrekning i Västerås i Sverige. Prosjektet er en utførelsesentreprise med ordrebeløp SEK 206 millioner. Arbeidet i prosjektet vil foregå fra januar 2021 til november 2022.

For å styrke veisikkerhet og fremkommelighet, skal vei 56 i Västerås kommune bygges om til møtefri landevei (2+1) på strekningen mellom Kvicksund og Västjädra. I oppdraget inngår også ny belysning og støyskjerm.

– Vi gleder oss til å ta fatt på utvidelsen av vei 56 og ser frem til å samarbeide med Trafikverket i enda et område. Trafikverket er en samarbeidspartner som stemmer godt overens med vår sikkerhetstenkning og involverende arbeidsmetodikk, sier Mats Nyström i Veidekke Sverige.

På den ca. 14,5 km lange veistrekningen skal det graves ca. 200 000 kubikkmeter jord og legges ca. 200 000 kvadratmeter nytt asfaltdekke. Dessuten skal en eksisterende bru utvides, og en annen bru skal få nye kantbjelker og skillebjelke.

Kontrakten inngår i ordrereserven for inneværende kvartal.

For mer informasjon, ta kontakt med:
Mats Nyström, VD Veidekke Sverige, tlf. +46 705 37 12 60

Veidekkes pressebilder

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag NOK 37 milliarder, og halvparten av de 8 200 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.