Veidekke ASA: Viderefører samspillskontrakt med HSB Göteborg

Veidekke skal bygge 81 leiligheter i HSB brf Ramselyckan i Öjersjö, nordøst for Göteborg. Prosjektet, som er en totalentreprise i samspill, har en kontraktssum på SEK 222 millioner. Etter å ha bidratt i første fase, er Veidekke nå betrodd oppdraget med å ferdigstille dette samspillsprosjektet.

– Vi har svært god erfaring fra tidligere samarbeid med Veidekke og ser frem til fortsettelsen i brf Ramselyckan. Vi er trygge på at det vil lede til at vi kan levere boliger av høy kvalitet til HSB Göteborgs medlemmer og kunder, sier Martin Jaworski, prosjektleder i HSB Göteborg.

– Vi er veldig stolte over å få HSB Göteborgs tillit til å fortsette samarbeidet om prosjektet brf Ramselyckan. Denne tilliten skal vi forvalte ved å levere feilfrie boliger der folk vil bo, leve og trives, sier Oskar Twedmark i Veidekke Bygg Väst.

HSB brf Ramselyckan består av 16 fireetasjers hus, med trefasader, sjenerøse vindusflater og stor tomt rundt. Bergvarmeanlegg og solceller skal bidra til et energioptimalt prosjekt. Brf Ramselyckan inngår i utviklingsområdet Gökegård, i hjertet av naturskjønne Öjersjö. Her skal det i løpet av de neste fem årene totalt bygges rundt 500 boliger og anlegges et eget torg med blant annet matbutikk og restaurant.

Byggestart i prosjektet er planlagt til fjerde kvartal 2021, og innflytting vil skje i andre halvdel av 2023.

Kontrakten inngår i ordrereserven for inneværende kvartal.

For mer informasjon, ta kontakt med:
Charlotta Nilsén, konserndirektør Veidekke Bygg Sverige, telefon +46 070-600 30 87

Veidekkes pressebilder

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag NOK 38 milliarder, og halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.