Veidekke bygger 75 leiligheter i Rælingen

Etter at 50 av de 75 leilighetene er solgt har Jacaranda Eiendom inngått avtale med Veidekke Entreprenør om å oppføre boligprosjektet Strandvegen 1 ved Lillestrøm. Kontrakten er en totalentreprise verdt 200 millioner kroner ekskl. mva.

Oppdraget omfatter oppføring av tre leilighetsbygg på fem og seks etasjer, garasjeanlegg, utomhusarealer og vei- og infrastrukturarbeider i Strandvegen og Torvaveien. Prosjektet ligger innerst i Strandvegen 1 i Rælingen kommune. Dette er et rolig område med villabebyggelse noen minutter fra Lillestrøm sentrum med forretninger, restauranter, kino, bibliotek og kulturaktiviteter.

I tillegg til arealeffektive leiligheter på to, tre og fire rom, inneholder prosjektet unike toppleiligheter med store private takterrasser. Leilighetene varierer i størrelse fra 41 kvadratmeter til den største toppleiligheten på 124 kvadratmeter. Byggene blir oppført i betong og stål med fasader av teglstein med detaljer i tre og fasadeplater.

Arbeidene utføres i samarbeid med Veidekkes lokale datterselskap Seby A/S på Romerike. Eksisterende bygg på tomten er allerede revet og byggearbeidene er planlagt ferdigstilt første kvartal 2019.

Mer informasjon om prosjektet: www.strandvegen1.no

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke, for mer informasjon kontakt:
Prosjektleder Fredrik Grefslie, tlf 928 56 660, fredrik.grefslie@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no
Ivar Bjørtomt i Jacaranda Eiendom AS, tlf 951 59 911, ivar@jacaranda.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 30 milliarder kroner (2016), og halvparten av de 7 400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.