Veidekke bygger boliger for Selvaag og Ferd i Oslo

Veidekke Entreprenør har fått i oppdrag å bygge andre del av Tiedemannsfabrikken på Ensjø i Oslo. Del to består av 222 leiligheter, og kontrakten har en verdi på 359 millioner kroner ekskl. mva. Veidekke er allerede godt i gang med første del av prosjektet, som omfatter 158 leiligheter.

- Vi er veldig tilfredse med igjen å være den foretrukne boligbygger for Selvaag og Ferd på Ensjø. Når dette står klart, vil vi ha ferdigstilt totalt 1 200 leiligheter, tre barnehager, en stor skole og et kontorbygg i nærområdet. Vi gleder oss til å gjennomføre dette prosjektet, sier prosjektleder Kaare Gilhus i Veidekke.

Boligprosjektet vil ligge stille og rolig til innerst i en blindvei omkranset av parkdrag, småhus og ny bebyggelse. I tillegg blir det kort gangavstand til T-banestasjonene Ensjø og Hasle. Byggene blir oppført i plasstøpt betong og vil i stor grad bli bygget av Veidekkes egne ansatte fagarbeidere innen grunn, tømmer, mur og betong.

Det har vært stor interesse for boligene og salg har vært godt. Byggearbeidene starter høsten 2017 og skal ferdigstilles tidlig i 2020.

Kontrakten inngår i Veidekkes ordrereserve for 2. kvartal.

Mer informasjon om prosjektet: https://www.selvaagbolig.no/oslo/tiedemann/

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke, for mer informasjon kontakt:
Avdelingsleder Anders W. Haugen, tlf. 976 66 314, anders.haugen@veidekke.no
Prosjektleder Kaare Gilhus, tlf. 450 30 197, kaare.gilhus@veidekke.no
Finansdirektør Jørgen Michelet, mob +47 917 43 856, jorgen.michelet@veidekke.no
Konserndirektør Lars Erik Lund, tlf. 413 31 369, lars.lund@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 30 milliarder kroner, og om lag halvparten av de 7 400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.