Veidekke bygger for Jernhusen Verkstäder AB i Helsingborg

Veidekke Entreprenad AB Region Skåne har fått i oppdrag av Jernhusen Verkstäder AB å bygge et verksted for vedlikehold av tog i Helsingborg. Kontraktssum 93 MSEK ekskl. mva.

Verkstedet er på 7 200 kvadratmeter, og i tillegg skal det bygges lager og kontor i to etasjer på 3 600 kvadratmeter. Prosjektet er en "samspillskontrakt" med umiddelbar byggestart, og byggarbeidet anslås å være ferdig i mai 2010.

- Prosjektet administreres som en samspillskontrakt med en tydelig uttalt målsetning om åpenhet i samarbeidet mellom vår kunde, Jernhusen Verkstäder AB, og oss i Veidekke. Vi er overbevist om at vi på denne måten kan få til et kvalitativt godt produkt til riktig kostnad, sier Håkan Stackebo, avdelingssjef Bygg, Veidekke Entreprenad AB, Region Skåne.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Gregory Apostolakis, regionsjef, Veidekke Entreprenad AB, Region Skåne
Tlf.: +46 702 17 10 62
Håkan Stackebo, avdelingssjef Bygg, Veidekke Entreprenad AB, Region Skåne
Tlf.: +46 768 32 91 20

Veidekke ASA er en ledende skandinavisk entreprenør og eiendomsutvikler med 6.250 ansatte og en omsetning på 19,4 milliarder NOK (2008). Konsernet er notert på Oslo Børs og har en spredt eierstruktur der de ansatte eier 18 % av aksjene. Virksomheten spenner over et vidt spekter av bygge- og anleggsoppdrag, utvikling av bolig- og næringsbygg for private og offentlige kunder, asfaltvirksomhet og veivedlikehold samt innsamling og gjenvinning av avfall.