Veidekke bygger lavenergileiligheter i Göteborg

SBS Entreprenad AB, et heleid datterselskap av Veidekke, skal bygger 63 lavenergileiligheter for Riksbyggen i Göteborg. Kontrakten er på ca. 115 millioner SEK.

Dermed starter SBS, sammen med Riksbyggen, oppføringen av en helt ny bydel på Västra Eriksberg, på Hisingen i Göteborg. Totalt kommer det til å bli ca. 2.000 leiligheter på området.

Denne kontrakten omfatter byggingen av en boligblokk med til sammen 63 leiligheter. Leilighetene blir fordelt på fire etasjer, med garasje og boder i kjelleren.

Oppdraget er en hovedentreprise, og byggearbeidene starter i mai 2007. Prosjektet er beregnet å være ferdig våren 2009.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Bert Granberg, SBS Entreprenad AB, tlf. +46 31 50 56 06
Johan Eriksson, SBS Entreprenad AB, tlf. +46 31 50 56 26

VEIDEKKE ASA

Veidekke ASA er en ledende skandinavisk entreprenør og eiendomsutvikler med 6.350 ansatte og en omsetning på 16,4 milliarder kroner (2006). Konsernet er notert på Oslo Børs og har en spredt eierstruktur der de ansatte eier 15 % av aksjene. Virksomheten spenner over et vidt spekter av bygge- og anleggsoppdrag, utvikling av bolig- og næringsbygg for private og offentlige kunder, asfaltvirksomhet og veivedlikehold samt innsamling og gjenvinning av avfall.

Veidekke Region Väst i Sverige består av SBS Entreprenad AB och Veidekke Construction AB (Vecon) og er en av de ledende bygg- og anleggsbedriftene i området.