Veidekke bygger/oppgraderer Gulskogen Senter i Drammen

Veidekke Entreprenør AS har inngått kontrakt med Steen & Strøm om en betydelig oppgradering av Gulskogen Senter i Drammen. Kontrakten er en totalentreprise med en kontraktssum på 505 mill. ekskl. mva.

Utbyggingen vil pågå over en periode på tre til fire år, og når arbeidene er avsluttet, vil senteret fremstå som et stort, moderne og trivelig kjøpesenter. Antall butikker øker til ca. 105 fra dagens 62 butikker.

Nettoarealet i senteret øker til det dobbelte og blir på over 33.000 kvadratmeter mot 16.500 kvadratmeter i dag. Totalarealet øker fra 29.000 kvadratmeter til ca. 45.000 kvadratmeter.
I tillegg skal det bygges et P-hus på 25.000 kvadratmeter.

Senteret skal våre åpent for publikum i hele byggeperioden

Det er Veidekke Distrikt Buskerud og Veidekke Region Anlegg, Distrikt Oslo som i arbeidsfellesskap skal utføre byggearbeidene. Arbeidene igangsettes omgående og vil gi sysselsetting til ca. 150 personer, hvorav 40 egne ansatte.

For nærmere opplysninger vennligst kontakt:

Distriktsleder Sverre Liavaag, Veidekke Entreprenør AS
tlf. 32 26 00 00 / 907 41 877

Prosjektleder Nils Mogstad, Veidekke Entreprenør AS,
tlf. 32 26 00 00 / 906 91 063

VEIDEKKE ASA

Veidekke ASA er en ledende skandinavisk entreprenør og eiendomsutvikler med 6.350 ansatte og en omsetning på 16,4 milliarder kroner (2006). Konsernet er notert på Oslo Børs og har en spredt eierstruktur der de ansatte eier 15 % av aksjene. Virksomheten spenner over et vidt spekter av bygge- og anleggsoppdrag, utvikling av bolig- og næringsbygg for private og offentlige kunder, asfaltvirksomhet og veivedlikehold samt innsamling og gjenvinning av avfall.