Veidekke bygger Stenersgata 2 i Oslo for Olav Thon Gruppen

Veidekke ASA har fått kontrakt på oppføring av et nytt kontor- og forretningsbygg i Stenersgata 2 for Stormgård AS, et selskap i Olav Thon Gruppen. Kontraktssum er 210 mill. kroner, eksklusive mva. Prosjektet utføres i totalentreprise, og kontrakten omfatter også riving av de eksisterende bygningene på tomten.

Nybygget har et totalareal på 20.600 kvadratmeter og får 15 etasjer over bakken. I første og annen etasje skal det være forretninger, mens det blir kontorer i de øvrige etasjene. Under bakken bygges to underetasjer, som hovedsakelig skal benyttes til parkeringsplasser og lager.

Bæresystemet utføres i plasstøpt betong, fundamentert på peler til fjell. Fasadene blir i hovedsak en kombinasjon av naturstein og glass.

Det nye kontor- og forretningsbygget har en meget sentral beliggenhet i en del av Oslo Sentrum som er inne i en meget positiv utvikling. Bygget ligger mellom Oslo City og Royal Christiania Hotel, og vil få hovedinngang ut mot Jernbanetorget.

Arbeidene er allerede igangsatt. Åpning av forretninger og ferdigstillelse av kontorer vil være 1. mars 2000.

For nærmere opplysninger, vennligst kontakt:
Prosjektleder Helge Opedal, Veidekke, tlf. 22 17 84 39, mobiltlf. 918 33 366
Direktør Halgrim Thon, Olav Thon Gruppen, tlf. 22 01 06 00