Veidekke Gjenvinning kjøper flere avfallsselskaper<br>

"Gjenvinningsmarkedet er i en vekstfase, og det foregår en restrukturering og konsentrasjon i bransjen til færre og større profesjonelle enheter. Veidekke Gjenvinning har som mål å bli ledende innen gjenvinning av næringsavfall og tyngre byggavfall i Norge. Kritiske områder i den videre vekst og utvikling er kompetanse, råstofftilgang og produktutvikling. Kjøpet av virksomheten i Håkon Lunde AS passer godt inn i den strategien Veidekke har lagt til grunn med verdikjedetenkning som bærende element," sier adm. direktør Ole Skytterholm i Veidekke Gjenvinning AS.

Håkon Lunde Miljø AS er en av pionerene innen miljøvennlig riving i Norge. Selskapet har blant annet utført den prestisjefylte oppgaven med riving av bygningene rundt flyplassen på Gardermoen. Første etappe av et annet prestisjeprosjekt innen miljøvennlig riving, Regionsykehuset i Trondheim, RiT, gikk også til Håkon Lunde Miljø, i samarbeid med et annet av Veidekke Gjenvinnings datterselskaper, Dokken & Østdal.

Veidekke Gjenvinning er i dag Norges største selskap innen gjenvinning av tyngre byggavfall, og blant de største innen blandet næringsavfall. Dagens virksomhet tilsvarer en omsetning på ca. 200 mill. kroner i året. Målet er en omsetning på ca. 500 mill. kroner i løpet av tre - fire år.

Veidekke Gjenvinning satser sterkt på produktutvikling med et mål om gjenvinningsløsninger for alle avfallsfraksjoner.