Veidekke-konsernets HMS-pris til det danske skoleutviklingsprosjektet "Skub"

Under Veidekkes skandinaviske HMS-konferanse som ble avholdt i dag, fikk skoleutviklingsprosjektet "Skub" ved Ordrup skole i Gentofte utenfor København prisen for fremragende HMS-arbeid. Prosjektet gjennomføres av Veidekkes danske virksomhet, Hoffmann for Gentofte Kommune. Prosjektet nytt Operahus og Veidekke Gjenvinning AS var også verdige nominerte til prisen.
Juryens begrunnelse for valg av vinner:
"Skub - Ordrup skole" er et prosjekt preget av trivsel og samspill. Hoffmanns anleggsledelse har i samarbeid med byggherren og rådgivende ingeniører satt i gang en rekke nytenkende tiltak for å sikre arbeidsmiljøet. Prosjektet har gjennom byggeprosessen hatt 600 elever og 70 lærere å ta hensyn til i tillegg til egne medarbeidere, og det har vært tett dialog med skolens brukere underveis i prosessen. Det har ikke vært registrert skader med sykefravær på prosjektet.

"Skub - Ordrup Skole" er gjennomført i et rendyrket partneringssamarbeid der underentreprisene er blitt utført som regningsarbeid. Alle aktører har fått anledning til å være med på å tilrettelegge arbeidsprosessene, og håndverkerne har utviklet et meget godt samarbeid seg imellom.

Årets vinner av konsernets HMS-pris har med en rekke kreative tiltak skapt et godt og sikkert arbeidsmiljø for egne ansatte, samarbeidspartnere og ikke minst brukerne av det bygget som blir skapt. Dette er helt i tråd med konsernets visjon som fokuserer på sluttbrukerne av det Veidekke produserer.

Nå er situasjonen slik at store deler av Veidekke-konsernets virksomhet viser meget god utvikling innenfor HMS. Da gjelder det å ikke lene seg tilfreds tilbake, men se på hvordan vi kan tenke nytt og bli enda bedre. Det kan erfaringene fra Ordrup skole utvilsomt bidra til! Det er også juryens håp at prisen blir en inspirasjonskilde for Hoffmanns samlede virksomhet i deres arbeid med å nå konsernets mål for helse, miljø og sikkerhet.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Informasjonsrådgiver Marit Sæter, tlf. 970 27 956
Sikkerhetssjef i Hoffmann, Danmark, tlf. 0045  60 12 93 43