Veidekke med som foretrukket tilbyder for E39 Lyngdal - Flekkefjord

Vegdirektoratet har valgt Allfarveg, som eies av Sundt as og Veidekke ASA med 50% hver, som foretrukket tilbyder i OPS-prosjektet E39 Lyngdal - Flekkefjord.
Allfarveg er et prosjektselskap som er etablert for å gjennomføre OPS-prosjektet. Selve utbyggingen skal gjennomføres av et arbeidsfellesskap bestående av Veidekke Entreprenør AS, Brødrene Reme AS og Kruse Smith AS. I driftsfasen skal Kolo Veidekke a.s ha ansvaret for drift og vedlikehold. Prosjektet blir finansiert med egen- og fremmedkapital. DnB finansierer fremmedkapitalen sammen med andre finansieringsinstitusjoner.

- Vi er svært glad for å ha blitt valgt av Vegdirektoratet som foretrukket tilbyder i OPS-prosjektet E39 Lyngdal-Flekkefjord. Det skal imidlertid gjennomføres en del arbeid frem til kontraktsinngåelse, men vi har all grunn til å tro at vi skal lykkes med det sammen med Vegdirektoratet, sier prosjektleder Torgeir Øvstebø i Allfarveg.

Kontraktsinngåelse forventes til april 2004, og arbeidene vil bli igangsatt så snart kontrakten er undertegnet.

For ytterligere informasjon om prosjektet vises til Vegdirektoratets webside, www.vegvesen.no/SVVvedlegg/info_e39_lyngd_flekkefj.pdf

For nærmere opplysninger vennligst kontakt:

Direktør Espen Moe, Veidekke ASA,
telefon 21 05 77 25, mobil 920 55 093