Veidekke overtar Stokke Pukkverk i Vestfold

Mobilknuseenheten hadde en omsetning i 1998 på 10,5 mill. kroner og 10 ansatte. Kolo Veidekke har hittil vært en av bedriftens største kunder, og når Kolo Veidekke nå overtar driften av knuseverkene, vil det inngå i selskapets øvrige mobilknusevirksomhet. Overtakelsen av mobilknusevirksomheten skjer fra 1. november 1999.

"Gjennom overtakelsen av Stokke Pukkverk har vi styrket vår konkurransekraft i distriktet, samtidig som virksomheten til Lensberg og Stokke blir videreført," sier adm. direktør i Kolo Veidekke a.s, Vidar Aarvold.

Kolo Veidekke a.s, som er Norges største asfaltprodusent, er også en av landets desidert største produsenter av pukk- og grusprodukter. Selskapet eier og driver 30 stasjonære pukkverk og grustak spredt over hele Norge med en årlig produksjon på ca. 5 millioner tonn. Pukk- og grusproduktene brukes i bygg- og anleggsvirksomhet samt som tilslag i asfalt og ferdigbetong. En ikke ubetydelig andel går for øvrig til eksport.