VEIDEKKE OVERTAR TRAFIKK OG ANLEGG

Veidekke ASA har inngått avtale om kjøp av 70% av aksjene i Trafikk og Anlegg AS med opsjon på overtakelse av de resterende aksjene innen 2003. Overtakelsen skjer umiddelbart, etter gjennomført due diligence. Gjennom dette kjøpet har Veidekke nå en komplett og sterk kompetanse og kapasitet på bygg- og anleggsektoren i hele Østlandsområdet

Trafikk og Anlegg har hovedkontor på Vold Industriområde utenfor Skien. Selskapet har 65 medarbeidere, og omsatte for ca. 150 mill. kroner i fjor, med en resultatmargin på ca. 5%. Gjennom samspillet med Veidekke forventes en omsetningsøkning med tilfredsstillende marginer.

Trafikk og Anlegg blir organisert som en selvstendig enhet i Veidekkes anleggsdivisjon. Selskapet kommer til å arbeide i nært samspill med Veidekkes byggvirksomhet i området.

- Når Trafikk og Anlegg blir en del av vår anleggsvirksomhet, får vi enda bedre muligheter til å utnytte Veidekkes totale kompetanse på oppdrag av ulik størrelse. Vi ser nå at det er flere og flere prosjekter der det nære samspillet mellom vår bygg- og anleggsvirksomhet gir gode resultater, sier Sangnes.