Veidekke skal bygge i Holmenkollen

Veidekke Entreprenør AS har fått i oppdrag av Oslo kommune, Idrettsetaten, å utføre alle grunn- og betongarbeider i forbindelse med ombyggingen av Holmenkollbakken. Kontraktssummen er 114 millioner kroner, ekskl. merverdiavgift.

Oppdraget omfatter blant annet fundamenter for ny tilløpskonstruksjon, nytt kulskall, fundamenteringsarbeider for dommer- og kongetribuner samt nye publikumstribuner.
Videre skal det gjennom kontrakten utføres terrengtilpasninger og etableres nye adkomstområder for publikum.

Arbeidene blir igangsatt umiddelbart, og skal være avsluttet innen første desember 2009. Oppdraget vil sysselsette rundt 30 av Veidekkes egne fagarbeidere i tillegg til administrasjon og underleverandører.

For nærmere opplysninger, vennligst kontakt:
Prosjektleder Halvard Leren, Veidekke Entreprenør AS, Spesialprosjekt, tlf. 93 40 86 30, halvard.leren@veidekke.no
Prosjektleder Terje Næss, Terramar AS, tlf. 90 54 49 30, terje.naess@terramar.no

Veidekke ASA er en ledende skandinavisk entreprenør og eiendomsutvikler med 6.500 ansatte og en omsetning på 19,3 milliarder kroner (2007). Konsernet er notert på Oslo Børs og har en spredt eierstruktur der de ansatte eier 16 % av aksjene. Virksomheten spenner over et vidt spekter av bygge- og anleggsoppdrag, utvikling av bolig- og næringsbygg for private og offentlige kunder, asfaltvirksomhet og veivedlikehold samt innsamling og gjenvinning av avfall.