Veidekke skal bygge mer på Gulskogen Senter

Veidekke Entreprenør AS har inngått avtale med Steen & Strøm om byggetrinn 2 på Gulskogen Senter i Drammen. Oppdraget er en totalentreprise med en kontraktssum på 140 millioner kroner eks. mva.

Veidekke er allerede i ferd med å bygge ut og oppgradere Gulskogen Senter over flere faser. De nye arbeidene vil utføres i fortsettelsen av pågående ombygging, dvs. med oppstart sommeren 2009 og ferdigstillelse i november 2010.

Gulskogen Senter vil ved endelig ferdigstillelse fremstå som et attraktiv, moderne og trivelig kjøpesenter med mange spennende møteplasser både ute og inne.  Antallet butikker vil øke med ytterligere ca. 20 til totalt ca. 120 butikker i tillegg til en helseavdeling og nye kontorer.

Gulskogen Senter vil fremstå som et helhetlig senter med et moderne uttrykk.

Utviklingsdirektør Allan Sønderbæk, Steen & Strøm AS, tlf. 23 21 35 61 / 954 49 505 , allan.sonderbaek@steenstrom.com
Distriktsleder Sverre Liavaag, Veidekke Entreprenør AS, tlf. 32 26 00 00/ 907 41 877, sverre.liavaag@veidekke.no
Prosjektleder Nils Mogstad, Veidekke Entreprenør AS, tlf. 32 26 00 00/ 906 91 063, nils.mogstad@veidekke.no

Veidekke ASA er en ledende skandinavisk entreprenør og eiendomsutvikler med 6.250 ansatte og en omsetning på 19,4 milliarder kroner (2008). Konsernet er notert på Oslo Børs og har en spredt eierstruktur der de ansatte eier 18 % av aksjene. Virksomheten spenner over et vidt spekter av bygge- og anleggsoppdrag, utvikling av bolig- og næringsbygg for private og offentlige kunder, asfaltvirksomhet og veivedlikehold samt innsamling og gjenvinning av avfall.