Veidekke solgte boliger for 640 millioner

Veidekke solgte 152 boliger i første kvartal 2018. Dette er en halvering i forhold til salget i første kvartal 2017. Totalt har Veidekke solgt boliger for 640 millioner kroner i kvartalet. Antallet boliger i produksjon er 3 086.

Boligsalget har gått ned både i Norge og Sverige. Antallet boliger i produksjon øker imidlertid  sammenlignet med første kvartal 2017 og er på 3 086 boliger, mot 2 973 for ett år siden. Veidekkes andel er 2 440 boliger. Salgsgraden for boliger i produksjon er 83 %.

- Salget av nye boliger er lavere enn det vi har vært vant til. Vi ser imidlertid at interessen for boliger i Norge er på vei oppover igjen, mens nyboligmarkedet i Sverige fortsatt er avventende. Både salgsgraden og antallet boliger i produksjon holder seg imidlertid høyt, sier konsernsjef Arne Giske.

Boligsalgstallene for Veidekke per første kvartal 2018:

Første kvartal 2018 (2017) 12 mnd rullerende salg (1)
  Brutto1 Netto2
Norge 93 (145) 67 (70) 441
Sverige 59 (238) 56 (211) 543
Totalt 152 (383) 123 (281) 984
  1. Antall salg inklusive felleseide prosjekter
  2. Veidekkes andel av salg

Direktør for forretningsutvikling i Veidekke Eiendom Audun Blegen, tlf +47 959 79 664, audun.blegen@veidekke.no

Finansdirektør Jørgen Michelet, tlf +47 917 43 856, jorgen.michelet@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 32 milliarder kroner, og halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.