Veidekkekontrakt på 97 leiligheter i Solberga, Stockholm

Veidekke Bygg Stockholm AB har av Svenska Bostäder AB fått i oppdrag å bygge nye leiligheter og parkeringsplasser i Stockholm. Kontraktssummen er på ca. 135 mill. SEK.

Kontrakten omfatter i alt oppføring av 97 leiligheter i Solberga i den sydlige delen av Stockholm. Inkludert i kontrakten er også ca. 180 parkeringsplasser.

Arbeidene igangsettes i uke 33, og prosjektet skal drives som en samspillsentreprise.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Ingemar Jakobsson, Arbetschef, telefon. +46 8 635 61 59
Lennart Weiss, Marknadschef, Veidekke Bostad AB, telefon: +46 8 635 61 89

VEIDEKKE ASA

Veidekke ASA er en ledende skandinavisk entreprenør og eiendomsutvikler med 6.350 ansatte og en omsetning på 16,4 milliarder kroner (2006). Konsernet er notert på Oslo Børs og har en spredt eierstruktur der de ansatte eier 15 % av aksjene. Virksomheten spenner over et vidt spekter av bygge- og anleggsoppdrag, utvikling av bolig- og næringsbygg for private og offentlige kunder, asfaltvirksomhet og veivedlikehold samt innsamling og gjenvinning av avfall.

Veidekke Bygg Stockholm AB utfører entreprenørvirksomhet innen husbygging og renovering og bygger så vel boliger som yrkesbygg, hovedsakelig i Stockholmsområdet.

Veidekke ASA, Informasjonsavdelingen, Postboks 505 Skøyen, 0214 Oslo, tlf. 21 05 50 00
E-post: firmapost@veidekke.no - Hjemmeside: www.veidekke.no