Veidekkekontrakt på utbygging av jernbanestasjon i Uppsala

Veidekke Anläggning Öst har fått i oppdrag av Banverket Östra Banregionen å utføre en del av utbyggingen av Uppsala Jernbanestasjon. Kontraktsummen er på 141 mill. SEK, ekskl. mva.

Stasjonen ligger like syd for den nåværende jernbanestasjonen i Uppsala og kommer til å bli Uppsalas nye reisesentrum.

Veidekkes oppdrag omfatter bygging av tre nye jernbanebroer over Strandbodgaten, samt betong-, grave- og pælearbeider for å senke gaten og gjøre den bredere. I tillegg kommer bygging av støttemurer og inngangsparti fra plattformene og fra gateplan.

Kontrakten er en hovedentreprise, med kontraktssum på 141 mill. SEK. Arbeidene igangsettes i august 2007 og er planlagt ferdig i desember 2011.

For mer informasjon, vennligst kontakt

Per Brinck, adm. direktør, Veidekke Anläggning Öst, telefon +46 8 635 61 00
Anders Dahlstedt, anleggsleder, Veidekke Anläggning Öst, telefon +46 8 635 61 00
Lennart Weiss, informasjonssjef, Veidekke Sverige AB, telefon +46 8 635 61 89

VEIDEKKE ASA

Veidekke ASA er en ledende skandinavisk entreprenør og eiendomsutvikler med 6.350 ansatte og en omsetning på 16,4 milliarder kroner (2006). Konsernet er notert på Oslo Børs og har en spredt eierstruktur der de ansatte eier 15 % av aksjene. Virksomheten spenner over et vidt spekter av bygge- og anleggsoppdrag, utvikling av bolig- og næringsbygg for private og offentlige kunder, asfaltvirksomhet og veivedlikehold samt innsamling og gjenvinning av avfall.

Veidekke Anläggning Öst AB utfører vei- og anleggsarbeider i Stockholm/Mälardalen, samt større anleggsoppdrag innen infrastruktur i Midt-Sverige og i Norrland. Selskapet har kompetanse på underjordsarbeider som f.eks. vei- og jernbanetunneler, samt kraftverks- og industrianlegg, broer, havner, kaier, veier og områdeplanering.

Veidekke ASA, Informasjonsavdelingen, Postboks 505 Skøyen, 0214 Oslo, tlf. 21 05 50 00
E-post: firmapost@veidekke.no - Hjemmeside: www.veidekke.no