Politiet inngår kontrakt med Ventelo som planlagt

Report this content

Ventelo Norge AS er en av Norges ledende leverandører av komplette telefoni-, mobil- og internett tjenester til privat næringsliv og offentlig sektor. Ventelo Norge AS har hovedkontor i Kristiansand og regionskontorer i Bodø, Trondheim, Bergen, Stavanger og Oslo. Den norske virksomheten har pr i dag 500 ansatte, og en forventet omsetning på 2,4 mrd. i 2006. Pressemelding Politiet inngår kontrakt med Ventelo som planlagt (Kristiansand/Oslo, 5. mai 2006) Politiets data- og materielltjeneste har signert avtale med Ventelo som leverandør av teletjenester. Kontrakten tilsvarer en omsetning på ca 50-60 millioner kroner årlig. Kontrakten ble tildelt i desember, men ble utsatt på grunn av påstander i en artikkelserie i media. Ventelo vant anbudet fordi man var best på 3 av 4 tildelingskriterier. Avtalen omfatter samtlige fast- og mobile abonnement for hele justissektoren, inkludert Politi- og domstolsadministrasjonen. Totalt overstiger antall mobilabonnementer i justissektoren 8000, og faste innvalgsnummer 20.000 linjer. Avtalen har en varighet på 3 år med opsjon for forlengelse på inntil 2 år. - Vi har fått opplyst av Politiets data- og materielltjeneste at vi ble rangert som best på 3 av 4 tildelingskriterier, og det er vi selvsagt fornøyd med, sier Eirik Lunde, administrerende direktør i Ventelo Norge. Ventelo toppet på de tre kriteriene totalkostnad, gjennomføringsstrategi og referanser fra tilsvarende oppdrag. Kontrakten ble formelt tildelt 16. desember i fjor, men signeringen ble utsatt på grunn av anonyme påstander fremsatt i en artikkelserie i Dagens Næringsliv. Avtalen understreker Ventelos sterke posisjon i offentlig sektor. Ventelo har nå både Forsvaret og Politiets data- og materielltjeneste, samt 70 % av norske kommuner og fylkeskommuner som kunder. - Det mest gledelige for Ventelo med denne kontrakten er bekreftelsen på at våre løsninger overholder politiets strenge krav til sikkerhet, sier Lunde. Ventelo leverer en fullservice telefonitjeneste med det webbaserte administrasjonsverktøyet Ventelo LINK. Politiets data- og materielltjeneste administrerer med dette verktøyet selv hele sin portefølje av teletjenester og tilhørende fakturastrukturer i alle enheter og ledd. Ventelo LINK forventes å sterkt redusere antall fakturaer politietaten mottar. Det innebærer en betydelig reduksjon i transaksjonskostnader. For ytterligere kommentarer: Eirik Lunde Administrerende direktør i Ventelo Norge as. Telefon: 48096964 E-post: eirik.lunde@ventelo.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no