VeriSign og Commfides inngår distribusjonsavtale

Norske Commfides skal distribuere hele VeriSigns portefølje av SSL-sertifikater

Oslo, 14. desember 2009 – VeriSign, Inc. (NASDAQ: VRSN), leverandøren av infrastrukturtjenester for bedrifter på nett, inngår nå en allianse med Commfides Norge AS, Norges ledende leverandør av sikre, elektroniske kommunikasjonstjenester. Commfides og VeriSign har inngått en distribusjonsavtale som gjør at Commfides kan tilby hele VeriSigns utvalg av Secure Sockets Layer-sertifikater (SSL), og dermed gi Skandinavias nettbaserte bedrifter en enkel og kostnadseffektiv måte å beskytte nettstedene og kundene sine på. VeriSigns SSL-sertifikat er tatt i bruk av nettbutikker, banker og andre bedrifter som får sine identiteter verifisert av VeriSign gjennom SSL-sertifisering. - Det er enorme muligheter for våre produkter innenfor SSL-sertifikater i det norske markedet, sier Michael Lin, visepresident og direktør for SSL i VeriSign. - Gjennom vår allianse med Commfides er vi nå i stand til å tilby våre kunder en lokal salgsavdeling og teknisk støtte for alle våre SSL-produkter. Med sin ledende posisjon i Norge vil Commfides hjelpe til med å øke vår utbredelse i Skandinavia sier Michael Lin. Den nye alliansen vil øke utvalget av tjenester som Commfides kan tilby, styrke lokal tilpasning av produkter fra VeriSign, og gjøre det mulig for mer enn en million bedrifter å dra fordel av hele spektret av SSL-sertifikater fra VeriSign. De løsningene som tilbys av Commfides og VeriSign, beskytter mot phishing-forsøk og hackere, samtidig som datakommunikasjon mellom nettlesere og de nettstedene de besøker sikres. - Tillit er svært viktig for våre kunder, og SSL-beskyttelse fra VeriSign gjør oss i stand til å tilby våre forhandlere og kunder den mest pålitelige opplevelsen av internett, sier Kjell Olav Skogen, administrerende direktør i Commfides Norge AS. - Nettbrukere blir gradvis mer oppmerksomme på sikkerhetstruslene de står overfor. Den tryggheten som følger med beskyttelse fra EV SSL, vil hjelpe til med å redusere deres bekymringer, og vil i sin tur hjelpe til med å danne lange, varige kundeforhold for våre kunder. Tilbakemeldingen fra Verisigns internasjonale kunder viser at overgang til EV SSL har gitt dem 5 – 30 prosent økning i salget, sier Kjell Olav Skogen. Commfides vil legge særlig vekt på VeriSigns Extended Validation (EV) SSL-sertifikat, den nye standarden for SSL-beskyttelse. Når nettbrukere med siste versjon av Internet Explorer, Firefox, Safari, Google Chrome, Opera og andre nettlesere besøker et nettsted som er beskyttet av EV SSL-sertifikater, vil toppen av nettleseren lyse opp i grønt og vise navnet på selskapet som driver nettstedet. Det grønne lyset viser at brukerne har kommet til et nettsted som er autentisert av en tredjepart, og ikke til en falsk, kopiert nettside som identitetstyver har opprettet for å samle og selge forbrukerens sensitive personopplysninger. Dermed kan nettbedrifter etablere seg selv som trygge nettsteder, en viktig forutsetning for å bedre inntekter og øke antall salg. Som den mest respekterte og betrodde SSL-autoriteten på nettet er VeriSign leverandør av EV SSL-sertifikatet til mer enn 12 000 nettbaserte bedrifter. Mer enn 95 prosent av bedriftene på Fortune 500 og 97 av verdens 100 største banker som i dag bruker SSL, sikrer sine nettsteder med SSL-sertifikater solgt av VeriSign.* Besøk www.verisign.com/EV-SSL for å lese mer om VeriSign EV SSL. Om Commfides Norge AS Commfides Norge AS tilbyr state-of-the-art-løsninger for sikker elektronisk kommunikasjon og online identitetshåndtering. Commfides er registrert som en godkjent utsteder av kvalifiserte digitale sertifikater av Post- og teletilsynet, og er den eneste leverandøren av kvalifiserte sertifikater i Skandinavia som følger både den europeiske ETSI-standarden og den norske SEID-standarden. Kontakt Geir Fevang i Commfides på geir@commfides.com eller +47 920 85 226, eller besøk www.commfides.com for mer informasjon. Om VeriSign VeriSign, Inc (NASDAQ: VRSN) er en betrodd forhandler av nettinfrastrukturtjenester for firmaer på nett. Flere milliarder ganger hver dag hjelper VeriSign bedrifter og forbrukere over hele verden til å ta del i sikker kommunikasjon og handel. Du finner mer informasjon om bedriften på www.verisign.com. Kontaktpersoner Victoria Henry, vhenry@verisign.com,+ 44 (0) 7920 598 016 Investorrelasjoner: Nancy Fazioli, ir@verisign.com, 650-426-5146 * Inkluderer VeriSigns datterselskaper, filialer og forhandlere. Utsagn i denne annonsen, med unntak av historiske data og informasjon som består av utsagn om fremtiden, i henhold til betydningen av seksjon 27A i Securities Act av 1933, samt seksjon 21E i Securities Exchange Act av 1934. Disse utsagnene involverer risiko og usikkerhet som kan føre til at VeriSigns reelle resultat kan avvike fra de som er angitt eller antydet av slike utsagn om fremtiden. Potensielle risikoer og usikkerheter omfatter blant annet usikkerhet om fremtidig inntjening og lønnsomhet, og potensielle svingninger i kvartalsvise driftsresultat på grunn av faktorer som manglende evne hos VeriSign til å utvikle og markedsføre nye produkter og tjenester, kundens aksept av slike nye produkter eller tjenester, inkludert VeriSigns EV SSL-løsninger; muligheten for at VeriSigns annonserte nye tjenester ikke fører til flere kunder, høyere inntjening eller større avkastning, samt økt konkurranse og prispress. Mer informasjon om potensielle faktorer som kan påvirke bedriftens forretningsmessige og økonomiske resultat finnes i informasjon som er registrert hos Securities and Exchange-kommisjonen, inkludert bedriftens årsmelding på skjema 10-K for året som ble avsluttet 31. desember 2007, og kvartalsrapporter på skjema 10-Q. VeriSign påtar seg ikke noe ansvar for å oppdatere noen fremtidsrettede uttalelser etter denne pressemeldingen er offentliggjort. ©2009 VeriSign, Inc. All ettertrykk forbudt. VeriSign, VeriSign-logoen, kontrollmerke-sirkelen, og andre varemerker, servicemerker og designer er registrerte eller uregistrerte varemerker tilhørende VeriSign, Inc., og dets datterselskaper i USA og utlandet. Alle andre varemerker tilhører sine respektive eiere.